ကမ႓ာေပၚမွာရွိၾကတ့ဲ
ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ သူတို႔တန္ဖိုးထားၾကတ့ဲ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့စ႐ိုက္ေတြ ႐ိုးရာအေမြအႏွစ္ေတြဆိုတာ
ရွိတတ္ၾကစၿမဲပါ။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြအမ်ားႀကီးထဲက ႏိုင္ငံေလးတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္တ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း
ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ
ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္ခ့ဲတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔သက္ဆိုင္တ့ဲ
ေရွးေဟာင္းသာသနိက အေဆာက္အဦမ်ားကို ယေန႔ထက္ထိ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေရွးေဟာင္းသာသနိက
အေဆာက္အဦေတြဆိုတာ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ သမိုင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီအေဆာက္အဦေတြကို ဖ်က္စီးလို႔
မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီအေဆာက္အဦေတြကို ဖ်က္စီးရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ သမိုင္းကို ဖ်က္စီးတာနဲ႔
အတူတူပဲ။ ႐ိုက္ခ်ဳိးပစ္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။ သမိုင္းဝင္ပစၥည္းေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ
ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္တယ္။
သမိုင္းဝင္
အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတည္းရဲ႕ တာဝန္မဟုတ္သလို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းရဲ႕
တာဝန္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့သမိုင္းကို ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ ျမန္မာလူမ်ဳိးအားလုံးမွာ
တာဝန္ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ထိခိုက္လာရင္ ဘယ္သူမဆို ဝင္ေျပာရဲတ့ဲသတၱိ ရွိရမယ္။
တိုက္ခိုက္လာရင္ တုန္႔ျပန္ရဲတ့ဲ ခြန္အားေတြ ရွိေနရမယ္။ ဖ်က္လိုဖ်က္စီးလုပ္လာရင္ ကာကြယ္ရဲတ့ဲသတၱိ
ရွိေနရမယ္။
အခုတေလာ ေတြ႕ေနရတာက
ပုဂံမွာရွိတ့ဲ ေရွးေဟာင္းဘုရားတစ္ဆူ အေပၚကိုတက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ကြ်မ္းထိုးေနၾကတယ္။
ေစတီရဲ႕ အထက္ပစၥယံအထိတက္ၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါဟာ လုံးဝမျဖစ္သင့္တ့ဲ
အရာတစ္ခုပါပဲ။ ႏိုင္ငံႀကီးသားေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုလုပ္လိုက္ျခင္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို
ေစာ္ကားသလိုလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဲဒီလို အျပဳအမူမ်ဳိးကို
ႏိုင္ငံျခားသားေတြမွ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာေတြလည္း မလုပ္သင့္ဘူး။ မသိလို႔ လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္
သိလ်က္နဲ႔လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲလုိလုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရင္ ေတြ႕တ့ဲလူက ဝင္ေရာက္တားျမစ္ရမယ္။
တာဝန္ရွိသူေတြကို အေၾကာင္းၾကားရမယ္။ အဲဒါဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတိုင္းရဲ႕ တာဝန္ပဲျဖစ္တယ္။
ေတြ႕ေနျမင္ေနလ်က္သားနဲ႔ ငါနဲ႔မဆိုင္ပါဘူးကြာဆိုၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
သီဟိုဠ္ျပည္က
ေရွးေဟာင္းေနရာေတြကို သြားေရာက္ေလ့လာခ့ဲတုန္းက ဖိနပ္မစီးရဘူးလို႔ တားျမစ္ထားတ့ဲေနရာကို
မသိဘဲနဲ႔ စီးသြားမိလို႔ တာဝန္ရွိသူေတြရဲ႕ လာေရာက္တားျမစ္တာကို က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ခံခ့ဲရဖူးတယ္။
ကားေပၚကဆင္းၿပီး အမွတ္တမ့ဲဆိုေတာ့ သတိေပးဆိုင္းဘုတ္ကို မျမင္လိုက္လို႔ စီးသြားခ့ဲမိတာပါ။
သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြက
စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားတာကို မလိုက္နာဘူးဆိုရင္ လူတိုင္းက ေျပာရဲဆိုရဲတယ္၊ ဝင္ေရာက္တားျမစ္ရဲတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘုရားဖူးအဖြဲ႕တစ္ခု ဘုရားလာဖူးရင္း ျမန္မာျပည္မွာ ေရးေလ့ရွိတ့ဲ အမွတ္တရဆိုတ့ဲ
စာသားမ်ဳိးတစ္ခုကို ဘုရားနားက ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးမွာ ေရးထားခ့ဲတယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြေတြ႕သြားလို႔
အဲဒီကိစၥေသးေသးေလးကို အႀကီးအက်ယ္ ေျဖရွင္းယူလိုက္ရဖူးတယ္။
သီဟိုဠ္မွာ
ဘုန္းႀကီးျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေဘးက ထိုင္ခုံမရွိတ့ဲေနရာမွာ ထိုင္ေလ့မရွိၾကဘူး။
ထိုင္ခုံရွိရင္လည္း လမ္းေဘးမွာဆို ဘုန္းႀကီးေတြအတြက္ ထိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ မတ္တပ္ရပ္ေနရတာပဲ။
ခက္တာက ျမန္မာေတြက ၾကာၾကာမရပ္ႏိုင္ဘူး။ သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြက တေနကုန္ရပ္ေနဆိုလည္း ရပ္ေနႏိုင္တယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ
လမ္းေဘးမွာ ကားေစာင့္ေနရင္း ကားမလာလို႔ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ေစာင့္ရတ့ဲအခါ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာေတြအတြက္
အရမ္းဒုကၡေရာက္တယ္။ ထိုင္ခုံႀကီးေရွ႕မွာ ရွိေနလ်က္သားနဲ႔ ထိုင္ခြင့္မရွိတ့ဲ အျဖစ္က
ဝက္သားတုံးႀကီး ေရွ႕မွာရွိေနလ်က္နဲ႔ အနာနဲ႔မတည့္လို႔ မစားရတ့ဲလူလို ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္လို႔
မရပ္ႏိုင္ဘဲ ထိုင္ခုံမွာ ဝင္ထိုင္လို႔ကေတာ့ ေတြ႕တ့ဲလူက လာေျပာေတာ့တာပဲ။
က်ဳပ္တို႔တက္ေနတ့ဲ
တကၠသိုလ္ထဲမွာ စာသင္ခန္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ တခါတေလ ဆရာ မလာေသးရင္ အဲဒီစာသင္ခန္းေတြေရွ႕က
စိန္ပန္းပင္ေအာက္မွာ အၾကာႀကီးေစာင့္ေနရတယ္။ ထိုင္စရာခုံက ႏွစ္ခုံပဲရွိေတာ့ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္နဲ႔က
အဆင္မေျပဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေက်ာင္းသားကမ်ားၿပီး ထိုင္ခုံက နည္းေနတယ္။
ဆရာ မလာလို႔
အခ်ိန္အၾကာႀကီး ေစာင့္ေနရရင္ ၾကာလာေတာ့ မတ္တပ္ရပ္ရတာ ေညာင္းလာတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕အက်င့္က
ဆယ့္ငါးမိနစ္ေက်ာ္ရင္အလိုလို ေညာင္းလာတတ္တာပဲ။ ေညာင္းလာေတာ့ ထိုင္စရာရွာတယ္၊ ထိုင္စရာမရွိေတာ့
ရွိတ့ဲေနရာမွာ ျဖစ္သလိုထိုင္ပစ္လိုက္ေရာ။ အဲဒီလို ထိုင္ေနတာမ်ဳိးကို သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြ
ေတြ႕သြားရင္ အဲလိုမ်ဳိး မထိုင္သင့္တ့ဲအေၾကာင္း လာေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဲလိုမ်ဳိးေျပာတာက
ဆရာေတြတင္ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ရင္လည္း ေျပာတာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခု
စာသင္ခန္းေတြထဲမွာ ျဖစ္တတ္တာက ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ထိုင္တ့ဲအေနအထားပါပဲ။ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာလူမ်ဳိး
အမ်ားစုက ငယ္ငယ္ကတည္းက ကုလားထိုင္နဲ႔ မရင္းႏွီးခ့ဲေတာ့ ကုလားထိုင္ေပၚမွာ က်က်နန မထိုင္တတ္ၾကဘူး။
နာမည္ကိုက ကုလားထိုင္ဆိုေတာ့ ဗမာမထိုင္တတ္တာ သိပ္ေတာ့မထူးဆန္းပါဘူး။
တခ်ဳိ႕က ကုလားထိုင္ေပၚမွာ
တင္ပ်ဥ္ေခြၿပီး ထိုင္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္း ေပါင္ေပၚတင္ၿပီး ထိုင္ၾကတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္တာ အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ့္ သီဟိုဠ္ျပည္က စာသင္ခန္းထဲမွာ
တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္တာဟာ ဆရာကို မေလးစားရာေရာက္တယ္၊ မလုပ္သင့္တ့ဲ အျပဳအမူျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး
မၾကာခဏ အေျပာခံရတယ္။
သီဟိုဠ္ကိုေရာက္ေနတ့ဲ
ျမန္မာျပည္သားေတြ ၾကံဳရတတ္တတ္တ့ဲ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကေတာ့ စကားက်ယ္က်ယ္ ေျပာတတ္တာပါပဲ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက
အက်င့္ပါေနေတာ့ စကားေျပာလိုက္ရင္ အက်ယ္ႀကီးေျပာလိုက္ရမွ အားရေက်နပ္တတ္တာ ျမန္မာေတြရဲ႕
အက်င့္ပါ။ ဖုန္းေျပာရင္လည္း ေအာ္ေျပာတတ္ၾကတာပါပဲ။
သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြက
စာၾကည့္တိုက္၊ စာသင္ခန္း၊ မီးရထားေပၚ၊ ကားေပၚ၊ အစရွိတ့ဲ လူအမ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္တ့ဲ ေနရာေတြမွာ
စကားက်ယ္က်ယ္ေျပာတာကို ေရွာင္တတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း စကားက်ယ္က်ယ္ မေျပာသလို
တျခားသူေတြ ဆူဆူညံညံ စကားေျပာေနရင္လည္း လာေရာက္သတိေပးတတ္ပါတယ္။ သုံးဘီးေမာင္းသမား နႏၵာသီရိဆိုရင္
တြံေတြးေထြးတာကအစ အဆင္မေျပရင္ မေျပတ့ဲအေၾကာင္း ေျပာျပေလ့ရွိတယ္။
သီဟိုဠ္ကို
ဘုရားဖူးလာတ့ဲ ဧည့္သည္ေတြ အေတြ႕ရမ်ားတတ္တာကေတာ့ ဘုရားကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တ့ဲအခါမွာပါပဲ။
က်ဳပ္တို႔ျမန္မာေတြက ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တ့ဲအခါ ဓာတ္ပုံေကာင္းေကာင္း ရဖို႔အတြက္သာ အဓိကထားတတ္ၾကတယ္။
တျခားအရာေတြ သိပ္ၿပီးထည့္ေတြးေလ့မရွိၾကဘူး။
သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြက
ဘုရားကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တာကို ႐ိုင္းတ့ဲအျပဳအမူလို႔ ယူဆထားၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္
ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ႏိုင္ငံကို လာတ့ဲအခါ ဘုရားကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ခြင့္
မျပဳၾကဘူး။ တကယ္လို႔ ဘုရားကို ေနာက္ေက်ာေပးၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ေနတာကိုေတြ႕ရင္ ျမင္တ့ဲသူက
လာၿပီးေတာ့ ေျပာေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလို အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးကို ျမန္မာဘုရားဖူးဧည့္သည္ေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္
ၾကံဳေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
ေရာမေရာက္ရင္
ေရာမလို က်င့္ရမယ္ဆိုတ့ဲ စကားအတိုင္း သူ႔ႏိုင္ငံကိုေရာက္ရင္ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈကို လိုက္နာရတာပါပဲ။
ငါတို႔ဆီမွာလည္း ဒီလိုပဲ ေနေနတာပဲ၊ ငါေနခ်င္သလို ေနမွာပဲလို႔ေတာ့ သြားမလုပ္လိုက္နဲ႔။
အဲဒါဆိုရင္ သင္အမွားႀကီး မွားသြားလိမ့္မယ္။ ဒါကိုမွ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ဘာေတြေျပာေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့
မလာခင္ကတည္းက မလိုက္နာႏိုင္ရင္ မလာပါနဲ႔လို႔သာ ေျပာထားရေပလိမ့္မယ္။
သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔
မကိုက္ညီတ့ဲအခါ ေျပာရဲဆိုရဲတ့ဲ သီဟိုဠ္လူမ်ဳိးေတြလို ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔
ဆန္႔က်င္တ့ဲအျပဳအမူေတြကိုေတြ႕ရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ေျပာရဲဆိုရဲ ျဖစ္ေနရမယ္။ သူတို႔႐ိုးရာကို
သူတို႔ထိန္းသိမ္းၾကသလို ကိုယ့္႐ိုးရာကိုလည္း ကိုယ္တို႔ထိန္းသိမ္းရမွာပါပဲ။ ျမန္မာ့သမိုင္း
မေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္တာဝန္ဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းရဲ႕
သမိုင္းေပးတာဝန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအားလုံး
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျမန္မာ့သမိုင္းကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
အရွင္၀ိမလ (ေပါက္ေခါင္း)
အရွင္၀ိမလ (ေပါက္ေခါင္း)
No comments:
Post a Comment