ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေႏြရာသီေရာက္လွ်င္ က်ဳပ္တို႔ရြာ၌ ဟိုးေရွးအခါကာလကတည္းက ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ေရအိုးကိုယ္စီေခါင္းမွာရြက္လွ်က္ ရြာဦးေက်ာင္းသို႔ ေရလွဴသြားေလ့ရွိသည္။ ေရအိုးကိုယ္စီ ေခါင္းမွာရြက္၍ ေရလာလွဴၾကေသာ အပ်ဳိေခ်ာေခ်ာမ်ားကို ၾကည့္ရသည္မွာ လြန္စြာက်က္သေရရွိလွသည္။
ဟိုယခင္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ငယ္စဥ္က ရြာဦးေက်ာင္းဝန္းထဲရွိ အေရွ႕စူးစူးအရပ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြက္ ေသာက္သုံးေရလြယ္ကူေစရန္အတြက္ ေရွးလူႀကီးမ်ား တူးထားခ့ဲေသာ ေရတြင္းႀကီးတစ္တြင္းရွိသည္။
ေႏြဦးေပါက္ရာသီ ေခ်ာင္း႐ိုးထဲ၌ ေရခန္းသည့္အခ်ိန္မွစ၍ တရြာလုံးနီးပါး ထိုေရတြင္းမွေရျဖင့္ အသက္ရွင္ၾကရ၏။
ထိုေရတြင္းႀကီးမွာ ေပ ၂၀ ေက်ာ္ ၃၀ ခန္႔နီးပါး အနက္ရွိသည္။ ေရတြင္းပတ္ပတ္လည္တြင္ အၿမဲစိမ္းေနေသာ ငွက္ေပ်ာပင္ႀကီးမ်ားလည္း ရွိ၏။
ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားေၾကာင့္ ေရတြင္းမွေရက ပိုေအးျမသလို ေရတြင္းမွေရေၾကာင့္လည္း ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားမွာ ပိုမိုႀကီးမား၍ စိမ္းလန္းေန၏။ ကိုင္းကိုကြ်န္းမွီ ကြ်န္းကိုင္းမွီ၏ ဟူသက့ဲသို႔ပင္။
ညေနခင္း ေနညိဳခ်ိန္ ေရခပ္ဆင္းလာေသာ အပ်ဳိေခ်ာမ်ားက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္ေသာေရမ်ားကို အဆင္ေျပသလို လွဴသြားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသာက္သုံးေရမွာ ပူပင္စရာမလိုေတာ့ေပ။
သို႔ေသာ္ ေနအလြန္ပူျပင္း၍ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ေသာ တေပါင္းတန္ခူးသို႔ေရာက္ေသာအခါ ေရအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရေတာ့သည္။
ေနပူအားႀကီးလြန္းေသာေၾကာင့္ ေရတြင္းႀကီးမွာလည္း ေရထြက္အားမေကာင္းေတာ့ေပ။ ေရတစ္အိုးရရန္အတြက္ နာရီဝက္တစ္နာရီခန္႔ ထိုင္ေစာင့္ရတတ္သည္။ လသာသည့္ ညမ်ားတြင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္အခ်ိန္ထိ ေရခပ္ေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိသက့ဲသို႔ မနက္ေလးနာရီေလာက္ထၿပီး ေရခပ္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ မိမိတို႔အိမ္အတြက္ ေရတစ္အိုးရရန္ မလြယ္ကူေသာအခါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြက္လည္း
ေရမလွဴႏိုင္ေတာ့ေပ။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ရြာသူရြာသားမ်ားစုေပါင္းၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြက္ ေရလွဴခ့ဲၾကဟန္ရွိ၏။ ေႏြရာသီတြင္ အစဥ္အလာမပ်က္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရြာ၏ ေရလွဴျခင္းဓေလ့သည္လည္း ထိုအခ်ိန္မွစတင္ခ့ဲျခင္း ျဖစ္ဟန္ရွိသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ေတာင္လည္ရြာသူဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရမလွဴဘူးေသာ ေရလွဴမလိုက္ဖူးေသာသူ အလြန္ရွားေပလိမ့္မည္။
ယခုေနာက္ပိုင္း တိုးတက္သည့္ေခတ္သို႔ေရာက္လာေသာအခါ ရြာထဲ၌
စက္ေရတြင္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္တူးၾကသည္။ ေပ
၁၀၀ ဝန္းက်င္ခန္႔နက္ေသာ စက္ေရတြင္းမ်ားေၾကာင့္ ေပသုံးဆယ္ခန္႔သာရွိေသာ ေက်ာင္းေရတြင္းႀကီးမွာ ေရမ်ားဆက္လက္မထြက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ ေရမရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားလည္းမရွင္သန္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အၿမဲတမ္းစိမ္းလန္းစိုေျပေနေသာ ေရတြင္းပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ယခုအခါ
ေျခာက္ကပ္တိတ္ဆိတ္ေနေတာ့သည္။ ညေနခင္းတိုင္း ေရခပ္ဆင္းသူမ်ားႏွင့္ စည္ကားေနတတ္ေသာ ေရခပ္လမ္းေလးသည္လည္း ေရခပ္ဆင္းသူမ်ား မရွိေတာ့သျဖင့္ ေနဝင္ၿပီဆိုလွ်င္ တေစၧေျခာက္မွာပင္ ေၾကာက္ေနရေပေတာ့သည္။
ယခုေခတ္တြင္ စက္ႏႈိး႐ုံျဖင့္ ေရေကာင္းေရသန္႔မ်ားကို အလိုရွိသေလာက္ ရရွိေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ေရွးအစဥ္အလာကို မဖ်က္ဘဲ ေရလွဴျခင္းဓေလ့ကို ဆက္လက္က်င့္သုံးလွ်က္ရွိသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာသလတိုင္းသို႔ ေဒသစာရီႂကြခ်ီေတာ္မူရာ ထူဏအမည္ရေသာ ပုဏၰားရြာသို႔ ျဖတ္သြားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုရြာရွိလူမ်ားသည္ ျမတ္ဘုရားအား မၾကည္ညိဳသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရြာတြင္းသို႔ မဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးသုံး၍ ပိတ္ပင္တားဆီးခ့ဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားမွာ ရြာႏွင့္မလွမ္းမကမ္းေသာ ေနရာတြင္ သီတင္းသုံးေနၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ေရခပ္ရာမွျပန္လာေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦးသည္ စည္းကမ္းအထပ္ထပ္ တင္းၾကပ္ထားသည့္ၾကားမွပင္ ျမတ္ဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား သြားေရာက္ကာ ေရလွဴခ့ဲေလသည္။ ေရလွဴရာမွအျပန္ အိမ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ အိမ္ရွင္၏ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ေရအလွဴရွင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလး ေသဆုံးခ့ဲရသည္။ မိစၧာဒိ႒ိမ်ား အုပ္စိုးစဥ္အခါ လူျဖစ္ရျခင္းသည္ကား ဆင္းရဲလွေခ်၏။
အသက္ေသမည္ကိုသိေသာ္လည္း မိမိအသက္ကိုပင္စေတး၍ ေရလွဴဒါန္းခ့ဲေသာ အမ်ဳိးသမီးကေလး၏ စိတ္ဓာတ္သည္ကား ေလးစားထိုက္၏။ ခ်ီးက်ဴးထိုက္၏။ အတုယူစရာေကာင္း၏။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရြာသူရြာသားမ်ားလည္း အသက္ကိုပင္စေတး၍ ေရအလွဴေပးခ့ဲေသာ ထူဏရြာသူကေလးက့ဲသို႔ ေတာင္လည္ရြာရွိေနသေရြ႕ ေရအလွဴလည္း ရွိေနရမည္ဟူေသာစိတ္ဓာတ္မ်ဳိးျဖင့္ တိုးကာတိုးကာ ေရလွဴႏိုင္ၾကၿပီး ေရအက်ဳိးဆယ္ပါးကိုလည္း မေတာင္းဘဲႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ။
သက္ရွည္၊ ဆင္းလွ၊ ခ်မ္းသာရ
ဗလ၊ ဉာဏ္ပညာ
စင္ၾကယ္၊ လွ်င္ျမန္၊ ေက်ာ္ေစာသံ
ျခံရံ၊ မြတ္သိပ္ကြာ။
ေရအက်ဳိးမ်ား ဤဆယ္ပါး
မွတ္သားထားသင့္တာ။
၁။ အသက္ရွည္ျခင္း
၂။ အဆင္းလွျခင္း
၃။ ခ်မ္းသာျခင္း
၄။ ခြန္အားႀကီးျခင္း
၅။ ပညာႀကီးျခင္း
၆။ စင္ၾကယ္ျခင္း
၇။ လွ်င္ျမန္ျခင္း
၈။ ေက်ာ္ေစာျခင္း
၉။ အျခံအရံမ်ားျခင္း
၁၀။ မြတ္သိပ္မႈကင္းျခင္း
အရွင္ဝိမလ (ေပါက္ေခါင္း)
No comments:
Post a Comment